Pont d'estil gòtic modificat diverses vegades. Ara fa 8 m d'ample per 110 m de llarg. Fet de rierencs units amb morter. Té 6 arcades amples. Damunt de cada pilar hi ha una obertura amb forma d'arc de canó amb lloses de pedra. Disposa de voreres molt estretes i baranes de ferro.
Observacions:
Suporta molt trànsit i caldria substituir-lo per un pont nou. El pont està en bones condicions i el seu costat nord està integrat en el passeig del Ter.
Dades històriques:
Iniciat el 1401 i acabat d'edificar entre el 1437-1460 (depèn dels autors), feia 3 m d'ample. El 1627 va ser reconstruït, ja que un terratrèmol l'havia enfonsat. Posteriorment s'hi han fet tres reformes: 1867, 1870 i 1890, quan es va cegar el primer arc (carrer del Pont); el pont, però, encara era estret i només hi passava un carro en una sola direcció. El 1908 es va enderrocar els murs d'obra: hi ha més volada, que arribava fins a 1,5 m a la part central i 1 m a les voreres. Va ser volat el 1939, reconstruït el 1946 i eixamplat el 1953.
Cronologia:
S. XV-XX
Accés:
Fàcil. Al nucli urbà, entre el carrer del Pont i la Via Ausetània.
Propietat : nom:
Direcció General de Carreteres. Generalitat de Catalunya
Propietat : adreça:
Barcelona
Usos : actual:
Pas de la carretera Vic-Torelló.
Usos : Inicial:
Pas del camí ral Vic-Collsacabra.
Estat de conservació : edifici : coberta:
Molt bo
Estat de conservació : edifici : estructura:
Molt bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Bo
Estat de conservació : entorn proper:
Bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Cap
Protecció fisica proposada:
Manteniment
Cartografia:
ICC. Roda de Ter 332-4-1. E.1:5000