Pont construït sobre dos pilars de formigó armat, amb 24 bigues prefabricades de formigó armat que tenen cadascuna una llargada de 22,50 m. El paviment del pont fa 67,50 m de llargada i 12,82 m d'amplada; és asfàltic. La vorera fa 2,41 m i permet el pas de vianants. Té dues baranes de ferro galvanitzat, una de tipus biona, que separa les voreres de la via, i una barana estàndard de protecció dels vianants respecte al riu Ter. El pont presenta tres fanals situats a la vorera esquerra en direcció al barri de l'Estació.
Observacions:
Riu avall es pot veure la fàbrica tèxtil Botey i els habitatges d'Agafallops, i riu amunt s'observa la resclosa i el canal, que agafen aigua del riu per a la fàbrica. Prop al pont hi ha l'IES Abat Oliba i les instal·lacions esportives de Ripoll.
Dades històriques:
L'empresa constructora va ser Copcisa i el projecte de l'obra data del 1986. La variant de Castell d'Adral uneix la carretera N-152 amb el carrer del Progrés i possibilita l'accés dels vehicles a la N-260 (de Ripoll a Portbou, per Olot) i la C-26 (de Ripoll a Sant Joan). El nou vial va ser inaugurat per Pere Navarro, governador civil de Girona, i Pere-Jordi Piella, alcalde de Ripoll, l'11 de maig de 1993. El trànsit rodat, però, es va iniciar el 7 de maig.
Cronologia:
1992-1993
Accés:
Fàcil. Al sud del nucli urbà, entre la zona esportiva i la urbanització Castelladral.
Propietat : nom:
MOPT
Propietat : adreça:
Av. Diagonal, 463, bis 2a. 08021 Barcelona
Propietat : telèfon:
93 304 78 30
Usos : actual:
Pas de la variant sud de Ripoll.
Usos : Inicial:
Íd.
Estat de conservació : edifici : coberta:
Molt bo
Estat de conservació : edifici : estructura:
Molt bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Bo
Estat de conservació : entorn proper:
Bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Cap
Cartografia:
ICC. Ripoll 256-2-7. E 1:5000