El pont, d'uns 75-80 m de llargada, se sustenta sobre quatre pilars de base rectangular. L'altura de les baranes és d'1 m, l'altura sobre el curs del riu és d'uns 25 m i la distància o llum entre els pilars és de 15 m. La part superior dels pilars, de formigó, és de construcció diferent dels pilars, que estan fets de pedra. Per sota del pont hi passa l'antic traçat de la ctra. N-152, el riu Ter i el carrer que duu fins a la fàbrica. A la banda on hi ha els habitatges, abandonats, anomenats Tibidabo, hi ha coberts i corrals, també abandonats. L'entorn està dominat per vegetació riberenca, de solell, i hi ha presència de roques naturals al curs del riu.
Altres denominacions:
Pont del Tren
Observacions:
El pont té a un extrem el baixador de ferrocarril i a l'altre els blocs d'habitatges Tibidabo. Riu amunt hi ha dues palanques metàl·liques i riu avall el pont de pedra, refet el 1948-1949.
Dades històriques:
El 17 d'octubre de 1880 es va inaugurar la línia Granollers-Ripoll-Toralles. Entre els enginyers que van prendre part en l'obra en sobresurt un, el famós Eiffel, que va fer els ponts i viaductes. El sistema d'enginyeria era l'Aernofocs Fuerte. Enganxat a aquest pont hi havia hagut una palanca de ferro que es va endur l'aiguat del 1940; encara és visible un estrep o arrancada.
Cronologia:
1880
Referència bibliogràfica:
RB029
Accés:
A l'entrada de la colònia de la Farga, després del pont de pedra que comunica la colònia amb la fàbrica.
Propietat : nom:
RENFE
Propietat : adreça:
Plaça dels Països Catalans, s/n. Barcelona
Propietat : telèfon:
93 490 48 08
Usos : actual:
Pas de la línia de ferrocarril per sobre el riu
Usos : Inicial:
Íd.
Estat de conservació : edifici : estructura:
Molt bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Bo
Estat de conservació : entorn proper:
Bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Cap
Altres inventaris:
IAPH
Cartografia:
ICC.La Farga de Bebié 294-2-2. E.1:5000