Pont de tres arcades de mig punt rebaixat, construït amb pedra de riu i pedra treballada. Els dos pilars que sustenten el pont fan 1,50 m d'amplada. La llum dels tres ulls és de 15,50 m. L'altura màxima respecte al curs del riu és de 6 m. Les baranes són de ferro recobertes amb formigó, el paviment és asfàltic i les voreres de pas de vianants estan fetes de peces de formigó prefabricat (20 x 20). El pont presenta tres fanals a la banda que dóna al pont del Raval. Els serveis (aigua, llum) passen per sota del pont.
Altres denominacions:
Pont de la carretera de Barcelona
Observacions:
Riu avall trobem el pont del Tren i la resclosa on s'ajunten els rius Ter i Freser, i que serveix per agafar l'aigua que fa servir la fàbrica tèxtil d'El Pla. A tocar del pont hi el raval de Barcelona, que presenta habitatges amb llindes interessants i una font. El pont és el millor lloc per contemplar el pont del Raval i la resclosa de l'Arquet.
Dades històriques:
Les obres van començar el juny del 1868 sota la direcció de l'ajudant d'Obres Públiques de la província Francesc Vallès. Per a l'obra, l'Estat va aportar 12.000 escuts. L'aiguat del 1940 es va endur les baranes i es van haver de refer.
Cronologia:
1868-1869
Accés:
Al nucli urbà. Connecta la carretera de Barcelona amb la plaça Gran.
Propietat : nom:
Generalitat de Catalunya. Direcció General de Carreteres
Propietat : adreça:
Gran Via de Jaume I, 28. 17001 Girona
Propietat : telèfon:
972 20 12 00
Usos : actual:
Comunica les dues ribes del nucli urbà
Usos : Inicial:
Pas per on la carretera de Vic travessava el Freser
Estat de conservació : edifici : coberta:
Molt bo
Estat de conservació : edifici : estructura:
Molt bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Bo
Estat de conservació : entorn proper:
Bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Cap
Cartografia:
ICC. Ripoll 256-2-7. E 1:5000