Interès:
Interès per defecte
Tipus:
Pont
Municipi:
Ripoll
Comarca:
Ripollès
Descripció:

Es tracta de dos ponts, idèntics, que es van construir per travessar per dues vegades el riu Ter, que en aquesta zona dibuixa un meandre. Cada pont està format per tres trams i sustentat per dos pilars. L'estructura de cada tram és amb tres bigues prefabricades de tipus artesà i llosa de compressió. Pel lloc de col·locació tenen tractament impermeabilitzant. Els pilars fan de 2,5 m de diàmetre i d'amplada. La base, de formigó, té una amplada de 2 m i una llargada de 7 m. Un pont fa 102 m de llargada i l'altre 104 m. Entre ambdós hi ha un túnel de 85 m. El pendent dels dos ponts és del 2,48 %. Els ponts no tenen voreres ni cap sistema d'il·luminació.

Observacions:
Des dels ponts es pot seguir tot l'aprofitament hidràulic de la Cúbia: resclosa, canal i central. Per sota del pont passa l'antic traçat de la ctra. N-152. Entre pont i pont, al riu, es va construir un pas per facilitar les obres de la variant. El pas, fet de formigó, fa 4 m d'amplada.

Dades històriques:
La seva construcció s'inclou dins l'obra Variant de la Cúbia, projecte redactat el 1993. Les obres es van iniciar a finals de l'any 1994 i es van inaugurar el 30 d'octubre de 1995. Les obres van ser a càrrec de l'empresa Agroman, SA. L'enginyer que va dissenyar el pont és Josep M. Mulet i Camarasa

Cronologia:
1994-1995

Accés:
Fàcil. Hi passa la ctra. C-17, km 87,700-88,000.

Propietat : nom:
Generalitat de Catalunya. Direcció General de Carreteres

Propietat : adreça:
Gran Via de Jaume I, 28. 17001 Girona

Propietat : telèfon:
972 20 12 00

Usos : actual:
Forma part de la ctra. C-17, entre la Farga de Bebié i Ripoll.

Usos : Inicial:
Íd.

Estat de conservació : edifici : coberta:
Molt bo

Estat de conservació : edifici : estructura:
Molt bo

Estat de conservació : entorn immediat:
Bo

Estat de conservació : entorn proper:
Bo

Protecció existent:
Cap

Protecció fisica existent:
Cap

Cartografia:
ICC. La Farga de Bebié 294-2-2. E 1:5000