Aquest pont, que està sobre el riu i sobre la carretera N-152, està construït amb pedra i formigó armat. Està format per sis arcades de punt rodó, les quals tenen una altura sobre el curs del riu de 10,50 m i una llum d'11 m. Els pilars, cinc, tenen una amplada d'1 m. L'amplada del pont és de 3,5 m.
Observacions:
El pont presenta un excel·lent estat de conservació. No es pot dir el mateix dels baixos del pont, on hi ha vegetació que creix anàrquicament i pilons de fustes i ferros. Riu avall, a la banda dreta, hi ha un taller mecànic que desvirtua aquell entorn. Riu avall, a poca distància, comença l'aprofitament hidràulic del molí de can Gorra. Riu amunt hi ha un pont que permet accedir a Ribes i la fàbrica de pasta de paper, en desús, que té al seu interior una turbina. També a prop hi ha l'estació on conflueixen la línia del ferrocarril transpirinenc i el cremallera de Núria.
Dades històriques:
Per Reial ordre de novembre del 1927, el govern va atorgar a la societat de Ferrocarrils de Muntanya de Grans Pendents la concessió d'un ferrocarril que unís l'estació de Ribes amb el santuari de Núria. El maig del 1928 es va col·locar la primera pedra a l'estació de Ribes. El tren cremallera es va inaugurar el març del 1931. A banda i banda del pont, sobre una de les arcades, hi ha un escut amb les inicials FMGP, que signifiquen Ferrocarrils de Muntanya de Grans Pendents.
Cronologia:
1928-1930
Accés:
Fàcil. A l'entrada de Ribes venint de Ripoll.
Propietat : nom:
Generalitat de Catalunya
Usos : actual:
Pas del cremallera Ribes-Núria
Usos : Inicial:
Íd.
Estat de conservació : edifici : coberta:
Molt bo
Estat de conservació : edifici : estructura:
Molt bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Dolent
Estat de conservació : entorn proper:
Bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Cap
Cartografia:
ICC. Ribes de Freser 256-1-2. E 1:5000