Pont d'estructura metàl·lica que es recolza en 7 pilars d'obra. La via és al mig de l'estructura. Fa 160 m de llarg i s'alça fins a 13 m per sobre del llit del riu. A les dues bandes hi ha un pas que permet passar d'una riba a l'altra del riu, encara que està prohibit per a persones alienes a RENFE.
Observacions:
És perillós el trànsit de vianants per la poca protecció que ofereix la barana, que és un doble passamà de ferro. L'estructura metàl·lica presenta rovell i en els pilars hi ha alguna esquerda.
Dades històriques:
El primer pont, instal·lat el 1879, pesava 100 tm, i era obra d'Eiffel. El 3 de juny de1931 va ser substituït en una sola nit per un altre de més pesant (400 tm) per permetre el pas de trens i poder augmentar-ne la velocitat. Va ser destruït el 1939.
Cronologia:
1879
Accés:
A l'extrem sud-oest del nucli urbà, al final del passeig del Ter.
Propietat : nom:
RENFE
Propietat : adreça:
Plaça dels Països Catalans, s/n. Barcelona
Propietat : telèfon:
93 490 48 08
Usos : actual:
Pas de la línia fèrria Vic-Ripoll.
Usos : Inicial:
Íd.
Estat de conservació : edifici : coberta:
Dolent
Estat de conservació : edifici : estructura:
Bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Dolent
Estat de conservació : entorn proper:
Bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Cap
Cartografia:
ICC. Borrissola 332-3-1. E.1:5000