Pont del ferrocarril damunt el curs del Ter, construït en la primera fase per la casa Eiffel l'any 1877. Distribuït en set trams metàl·lics, té una altura de més de 16 metres i una llargada de 301 metres, i es troba sustentat per cinc grans pilars de pedra de secció ovalada.
Altres denominacions:
Pont de Sobrànigues
Observacions:
Entorn molt bo.
Dades històriques:
Durant la segona meitat del segle XIX, es construeix el tram de via de ferrocarrils que uniria Girona i Figueres en direcció cap a França. Ja el 1863 trobem que, al setè punt del Pla de condicions per a la construcció d'aquesta via, s'esmenta la instal·lació d'una estació de segona classe al municipi de Sant Jordi, i per això es necessitava la construcció d'un pont sobre el riu Ter, que comuniqués les dues ribes. El 27 d'octubre de 1877 s'inaugura aquest tram de via, i per tant es comença a utilitzar aquest pont. Va ser reformat als anys vint i encara un altre cop després de la Guerra Vivil, ja que va ser volat durant la retirada republicana. Això va modificar part del seu aspecte, sobretot pel que fa a la barana superior, substituïda avui per una de molt més senzilla.
Cronologia:
1877-1939
Accés:
S'hi pot accedir des del molí de can Vinyals, per un corriol que passa pel mig d'una arbreda, o bé des de Sobrànigues.
Propietat : nom:
RENFE
Usos : actual:
Pas del ferrocarril Barcelona-Portbou.
Usos : Inicial:
Íd.
Estat de conservació : edifici : coberta:
Molt bo
Estat de conservació : edifici : estructura:
Molt bo
Estat de conservació : edifici : humitats:
Bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Molt bo
Estat de conservació : entorn proper:
Molt bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Manteniment
Cartografia:
ICC. Sant Joan de Mollet 296-4-6, E 1:5000