Pont construït amb carreus i formigó armat. El paviment és asfàltic. Està integrat per tretze arcs de mig punt, que tenen cadascun 10 m d'amplada, i una gran arcada, de formigó armat, de 25 m de llum i una altura de 19 m respecte al fons del riu. Serveix de pas de vehicles i vianants. El pont té nou fanals, llum indirecta a la barana de protecció interior, i barana exterior de fosa de ferro.
Observacions:
L'espai entre els dos ponts presenta horts, molt ben cuidats. Riu avall trobem el paratge de la font de la Puda, la resclosa i el canal de Comamala, d'ús de la fàbrica Espona, i un espai dedicat a horts conegut com l'horta de Sant Joan.
Dades històriques:
El 24 d'abril de 1909 el Ministeri de Foment va aprovar el projecte de construcció del pont, seguint plànols dels enginyers Rafael Coderch i Federico Moreno. Les obres no van començar fins al 19 de novembre de 1914. El 5 de setembre de 1920 es va inaugurar. El 8 de febrer de 1939 es va dinamitar l'arcada principal, que va ser refeta el 1941. Els anys 1994-1995 es va eixamplar el voladís a fi de millorar les voreres per al pas dels vianants.
Cronologia:
1914-20/1941/1994-1995
Accés:
Fàcil. Pont de la C-26, d'entrada al nucli, venint de Ripoll.
Propietat : nom:
Generalitat de Catalunya. Direcció General de Carreteres
Propietat : adreça:
Gran Via de Jaume I, 28. 17001 Girona
Propietat : telèfon:
972 20 12 00
Usos : actual:
Comunicació Sant Joan - Ripoll per la C-26
Usos : Inicial:
Íd.
Estat de conservació : edifici : coberta:
Molt bo
Estat de conservació : edifici : estructura:
Molt bo
Estat de conservació : edifici : humitats:
Molt bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Molt bo
Estat de conservació : entorn proper:
Molt bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Cap
Cartografia:
ICC. Sant Joan de les Abadesses 256-4-5. E 1:5000