El seu trajecte, de 120 m, transcorre entre el pont del Raval i l'edifici on hi havia hagut el molí de l'Arquet i posteriorment una fàbrica tèxtil. Durant el seu curt recorregut passa per sota de diversos edificis i davant del fragment de muralla. Dels elements constructius, a base de pedra, destaca la base d'un contrafort, fet de pedres carejades d'unes dimensions considerables. La capacitat del canal era de 1.300 l/s i el salt era de 3,20 m.
Observacions:
Si bé el canal es pot veure molt bé des del raval de Barcelona o des dels ponts del Raval o de l'Arquet, no es pot accedir al canal ni al fragment de muralla. Els voltants del canal estan condicionats, si bé es podria pensar a aterrar alguns habitatges per refer la muralla, tenir una millor visió de l'arrencada del pont del Raval i del canal. En contraposició tenim la banda del Raval, que es veu desmanegada i poc cuidada. A tocar del pont del Raval, a la vorera del riu, hi ha un fragment del pont de pedra aterrat pels carlins l'any 1839.
Dades històriques:
Canal sota la jurisdicció de l'abat del Monestir. A l'Arquet es té constància d'un molí el 1484. El 1649 el molí és regentat per Jeroni Torallas. A finals del segle XVIII la família Vivas portava el molí, juntament amb un tornall de barrinar canons i una màquina de cardar i filar llana. El 1845 es concedeix permís per foradar la roca de l'estrep del pont, cosa que va donar entrada més directa de l'aigua al canal. El 1870 l'Arquet va passar a mans de Joan Coromina, el Sord de l'Arquet, que ho va convertir en molí de ciment. El ciment, a finals de segle, va donar pas al tèxtil. Va deixar de portar aigua el 1967 en tancar-se la fàbrica Tejidos Arquet SA.
Accés:
Difícil. Transcorre entre els ponts del Raval i de l'Arquet.
Usos : actual:
Cap. Element integrat al paisatge urbà.
Usos : Inicial:
Portar aigua a establiments industrials.
Estat de conservació : edifici : estructura:
Bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Bo
Estat de conservació : entorn proper:
Bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Cap
Cartografia:
ICC. Ripoll 256-2-7. E 1:5000