El material de construcció emprat en el canal és formigó armat, rajoles, pedres de riu i roca natural. La llargada és d'uns 400 m i l'amplada interior és de 3,5 m. El canal transcorre sempre pel vessant esquerre del riu. Només sortir de la resclosa el canal s'endinsa a la muntanya. L'únic tram descobert és el que va des del costat del túnel de la ctra. C-17 fins a la central. El fet que el canal transcorri penjat a la penya fa que per sustentar-se hi hagi contraforts a la banda del riu, així com tirants al tram final del canal. La servitud és de 6.000 l/s per un salt de 10,40 m.
Observacions:
L'entorn està dominat per vegetació de bosc, la línia fèrria que transcorre per sobre i una filera de fanals, a la banda esquerra del canal, que permetia anar de la central als dos bagants, un d'elèctric i un de manual, que presenta el canal un cop travessada la penya. A la banda dreta del canal es troba el curs del riu Ter i la ctra. C-17.
Dades històriques:
L'aprofitament de la Cúbia es va realitzar a l'antic municipi de la Parròquia de Ripoll, avui integrat al de Ripoll.
Cronologia:
1931-1932
Accés:
Fàcil. Trencall a l'est de la ctra. C-17, km 87,800, a tocar del túnel de la Cúbia.
Propietat : nom:
Edmundo Bebié, SA
Propietat : adreça:
Av. Diagonal, 655. Barcelona
Propietat : telèfon:
93 317 57 70
Usos : actual:
Portar aigua a la central de la Cúbia.
Usos : Inicial:
Íd.
Estat de conservació : edifici : coberta:
Molt bo
Estat de conservació : edifici : estructura:
Molt bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Molt bo
Estat de conservació : entorn proper:
Molt bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Cap
Cartografia:
ICC. La Farga de Bebié 294-2-2. E 1:5000